Cikko Suit - 4 augusti

Idag red jag med Cikko till Jennifer. Det tog 25 min att rida dit och då tränade vi i trav en bra bit av vägen, i upp och nedförsbacke så att han verkligen fick jobba.

Gräsbanan var väldigt blöt och jag hade inte broddat idag så jag hoppade inte men mamma kom förbi efter jobbet och filmade och tog en massa kort.
Cikko var jätte ducktig idag, dock något het. Tränade massa galopp fattningar = galopp-trav-galopp-trav-galopp-trav-galopp tills han arbetade ordentligt med bakbenen och ryggen. Jag var lite skraj för att han skulle gå om kull så jag höll honom i mitten av banan där det inte var så blött, men där står dom flesta av hinndren och det märktes att han ville hoppa :D och det hjälpte inte att en annan kom och började hoppa, då ville bara Cikko hoppa ännu mer.
Men i slutet kännde jag att han gick ricktigt fint så då avslutade jag genom att trava honom i en ganska "lös" trav utan krav en bit av vägen hem. Dom sista 300m hoppade jag av och gick med honom. Älsklings Cikko har varit JÄTTE ducktig idag <333


Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Fin :)

Du kikar väl in på min ridsportsblogg då och då va? :)

http://emblems.blogg.se/hastv

2010-08-05 @ 02:58:17
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0