Min åsikt!

Jag tycker det är så sjukt, idag när jag var ut och drog iväg lite då sliter ryttaren till i tyglarna, då blev hästen rädd och hoppade till lite då smäller ryttaren till den ännu mer och piskar, när hästen väl står stilla så sparkar hon allt vad hon har hästen i magen (med sporrar på) flera gången och mamman till tjejen står och säger "en gång till hon behöver lära sig att inte göra så". Vadå det var ryttarens som stressade hästen till det!
Jag såg också samma tjej inne på banan bara pisska sig runt banan och näe dom kommer ut så bara slänger hon sig bara av och inte klappar hon eller berömer hästen när hon bara ger hästen till mamman och går där ifrån.

Man ser dessutom bortskämda barn som kommer till tävlingen och går iväg och ställer sig och pratar med kompisar och låter mamma och pappa fixa allt och sedan när tävlingarna skall köra igång så har inte ryttaren änns funderat på att det kanska skulle vara bra att gå banan, nä men det var inte hennes fel det skulle mamma och pappa säga till henne att göra. Så trött blir jag på alla som bara säger "imorgon ska jag tävla" och det betyder ungefär "fixa det mamma"    
Man hör när föräldrarna diskuterar på tävlingsplattsen, barnen bryr sig tydligen inte ett skit om att göra iordnig hästarna. En tjej hade tex gått upp tio i nio när tävlingarna (iförsig 40cm) börjar kl nio men änndå det tar sin tid att gå upp göra iordning sig själv göra iordning hästen lasta köra dit och rida fram. 


Framridning/framhoppning

Del av banan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0