Dagen - 30/12-10

Började dagen med att ha dressyr träning för Ammie med Pors. Det gick sjukt bra. Vilken stjärn häst asså! Värsta elit hästen haha ne men jag kännde mig som en elitryttare när jag satt på en såå erfaren häst. Det var bara andra gången jag red honom men åhh så bra det gick har inga ord! Jag måste se till att få någon att filma nästa gång jag ska rida Porsan.

Pors :)

Jag red även Minna direkt efter och jag bestämde mig för att hoppa lite. Jag satte upp en tre studs och sedan 1 galoppsprång till ett räcke. Jag vet inte vad jag skall säga men f*****n vad bra det gick! Så sjukt fin är min lilla prinsessa. Tidigare när vi hoppat så har hon kännts lite " oj kommer det ett hinnder?! det var högt ska jag hoppa? neee! eller okejdå!" men det senaste har hon sugit sig in i hindren mer och tycker värkligen att det är kul! Så idag när vi hoppade det en sista gång så hoppade hon så sjukt fint så jag tyckte vi skulle sluta så att man slutar när det är som bäst. Men Minna taggade och ville hoppa mera så jag plockade undan hindren och tog omvägen över åkrarna hem. På den längsta åkern satte vi full galopp :)

Så idag har jag värkligen fått det bästa av tre världar, dressyr, hoppning och mysiga uteritter ;D

Här travade vi hela vägen bort till nästa äng!

Och hela den här åkern satte vi full galopp xD

Efter jag ridit båda hästarna så mockade jag och fixade mat mm. när jag äntligen kom in så var kl 17 och jag hade varit ute i exakt 7 timmar ^^

Nu ligger jag i sängen och mår lite sådär så jag ska sova nu. Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ååh vad härligt! Jättefin blogg :)

2011-01-01 @ 01:32:28
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Hejsan! Är du intresserad av ett bildlänkbyte? Mejla till [email protected] med bild och länk till din blogg! :D

2011-01-02 @ 12:46:37
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: Jossan & Nessie

Gud vad mysigt! Fin häst :)

2011-01-02 @ 14:12:10
URL: http://goodness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0