Svar på kommentar!

E om 700kr/månaden - DET GÅR INTE!!!:
Varför ska hon ha så mycket lusern? får hon bara det då? 3 kilo lusern är jätte mycket! liksom min pojk får typ 1kilo lusern sen 2 kilo havre och 1 kilo betfor men det är för att han är smal och att jag tränar hårt.

Svar: Jag har gjort tillsammans med en agronom en RIKTIG foderstat där hon får precis så mycket protein, energi, kalcium, magnesium, fosfor och selen som hon behöver. Hösilaget vi får i vårat stall är JÄTTE dåligt, PE kvoten ligger på 3,7 när den skall vara på 6,0. Minna behöver dessutom PE kvoten 6,5 för att hon skall kunna bygga muskler. Därför måste jag ge henne 3 kg lusern om dagen för att täcka protein behovet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0