RUBRIK

I tisdags var det dressyr tävlingar så jag red på gärdet det blev inte så seriöst, vi bara busade runt :) Minna var nöjd att bara få galoppera i snönn! I Onsdag blev det dressyr i lilla ridhuset, jag tycker det gick bra Minna känndes dock lite seg (inte så frammåt som vanligt). Sen igår när jag stod och borstade henne för att vi skulle rida så svankade hon väldigt när jag bara rörde henne över ryggen, Hon ville inte jag skulle borsta henne. Hon har varit lite konstig det sista. Jag vet inte vad det är med henne. Jag har jobbat med foder analyser och hur man gör en ricktig foderstat och det har visat sig att hösilaget vi har på prästgården nästan inte har något protein över huvud taget i. Protein behövs för att bygga muckler. Kvoten på hösilaget skall vara 6,0, Minna behöver 6,5 för att bygga upp sina muskler. Hösilaget i stallet har 3,7 = alldeles för lite. Så jag undrar om det kan vara en anledning. Jag skall börja ge henne lusern för att täcka hennes protein behov, jag skall också ge henne B-vitamin, tror hon kan behöva det med, hon fäller väldigt nu och är väldigt svajig i humöret. B-vitamin brukar hjälpa till med det. Idag och igår har jag inte ridit henne, får se hur hon är imorgon jag kanske kan rida ut på henne i snönn.

Ja idag haha... vad skall man säga, ne skit i det nu är det fredag och en hel ensam helg på plönninge väntar Jaja nu skall jag nog fixa något att äta och se på en till film jag såg nyss på Bridget Jones dagbok och skall nu se på antingen Aboute a boy, eller Bridget Jones The edge of reason. Jag har aldrig sett nånn av dem. Jag ska nog se på idol sen  ikväll också någon som vet när det börjar???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0