Ridtur i ös regn!!


Idag har det regnat hela dagen men det har varit skönt då jag äntligen har kunnat rida Cikko utan att smälta bort. Vi red lite på åkrarna och sedan i ridhuset. Vi tränade övergångar  tex skritt stopp trav stopp skritt galopp skritt stopp och så vidare. Cikko var pigg och lyhör och jag kända att mot sluttet var han jätte fin så jag red ut en liten sväng i skoden och klättrade som avslutning. När vi var lite mindre än 1 km hemifrån så började det spö regna -.- så vi satte full galopp på grusvägen hem och när jag tänkte släppa lite på tyglarna så att han skulle få sträcka på sig i galoppen så började han glädje studdsa. och lagom till när vi skulle sakta av för att skritta av så slutade det regna.

Älskar dig Cikko <333333

Kommentarer
Postat av: amelie

sv; visst! :)

2010-07-13 @ 21:38:57
URL: http://kittykanon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0