APU veckan...

APU veckan har varit Rolig, Tråkig, Jobbig, Lätt, Stressig, Seg... ja allt.
Jag har varit på Mariedals gård, där har de ett hund pansionat en ridskolla och 18 inakoderingar. jag skulle främst vara hoss hundarna eftersom det är en djurpraktik och inte häst men nu fick jag ju båda. På morgonen när jag kom
(7.30) så gick vi ut och gick med alla hundarna och bytte vatten. Sedan gick jag till stallet och släppte ut alla hästarna. Först flocken (nästan alla ridskole hästarna) som vi vallade ut i hagen. Sedan tog vi ut Dolly,Duffy, Duffys 1 åriga föl Vasa, Topaz och Fallie till deras hagar. Sedan var det privathästarnas tur.

När vi var klara med det så var det ju inget annat än att mocka alla 15 ridskolehästars boxar.Efter lunch så var det dags att gå ut med hundarna igen. Efter det så gjorde jag lite olika saker beroende på dag. Jag tittade på när Anna red och tömkörde sina hästar. Jag hjälpte henne att göra iordning dom. Jag puttsade lite. I onsdags så fick jag åka med Anna och hennes häst Shuggy till hästsimmet i Fjärås där den fick en behandling av en equiteraput för sin muskelskada.
Igår så var inte Anna och Jenny där (de hade åkt till london) så jag fick gå ut och gå med Shuggy en halv timma.

Vid två tiden så tog vi in alla 31 hästar igen och gav de krafft foder och hösilage, sedan fick jag åka hem.

Jag har blivi erbjuden jobb på Mariedals gård på helgerna och jag skulle gärna ta det om det inte vore för att det är så långt bort.

Jag är väldigt nöjd med veckan och ångrar inte att jag valde att ha min APU här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0