DEN BÄSTA HOPPTRÄNINGEN NÅGONSIN

Hoppträning i tisdags. DEN BÄSTA HOPPTRÄNINGEN NÅGONSIN. Vi hade ställt upp en kompination på medelingen. Men först så hoppade vi:

  • travbom-räcke-4galoppbommar.
  • travbom-räcke-1galoppsprång-räcke-3galoppbommar.
  • galoppbom-räcke-1galoppsprång-oxer-2galoppbommar-räcke.

Allting känndes perfeckt, Ammie hade nästan inget att kommentera på, hon såg lite förvånad ut haha XD

Jag var med i sprången, jag höl gasen så att hon inte skulle fundera på att stanna, jag la henne rätt på hinndren varje gång så att vi kunnde hålla ett jämt tempo över alla hinndren. Minna hoppade runt och fint och överhoppade sig inte. JÄTTE NÖJD
 
Det ända som jag måste tänka på är att lägga oss mitt på hinndrena, om vi skall svänga höger efter så blir det lätt att jag låter henne hoppa i högerkant av hinndren. Men det känns inte som en så stor grej att ändra på.

Vi hoppade alltihop på 90cm men i den här övningen så spelade höjden ingen större roll.

Jag önskar jag hade bilder eller filmer men tyvärr inte kanske nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0