Hoppträning 5/11-10

Idag har det varit hoppträning för Ammie. Det var jag med Minna, Maria med sin häst Timon och Pia med sitt sto vars namn jag tappat >.<
Det gick väldigt bra, lyckades dock åka av på andra hinndret vi hoppade-.- Jag är ju van vid Kiefer sadeln som ligger ca 1dm i baklut så när jag hoppade med Prestigen som ligger normalt så hamnade jag i framvickt men när jag vant mig så gick det bra. Skönt att va tillbaka i min favo sadel igen X)



Vi började med:

  • Trav mot gulgrönt räcke vid C från M (landar i galopp), skarp sväng mot gröngult räcke. 
  • Galopp mot gröngult från F skarp sväng gulgrönt vid C från H.
  • Galopp mot gulgrönt räcke vid C från H lång galopp sträcka till gulblått räcke, ut till K galoppera till A på galopp bommarna mot E (galoppombyte).

Sedan satte vi ihopp hela banan!

Från F mot gröngularäcket ut till H på gulgröna räcket vid C, från M mot gulblått räcke, ut till K galoppera till A, på galoppbommarna till E (galoppombyte). På rödvita oxern ut till M.

Var noga med vägarna!

Alla hinnder låg på 60-70cm.
 Vi höjde alla hinnder till 90cm och hoppade hela banan två gånger till innan vi slutade.


Kommentarer
Postat av: ina

sv; Tack:)<3

2010-11-05 @ 22:48:01
URL: http://hoarsely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0