Hoppträning idag


Igår red jag ut med Minousch och det gick inget vidare, hon ville inte gå framåt vissa stunder och iblan så försökte hon bara galoppera iväg. Men men hon testar mig väl bara antar jag! Ikväll har vi våran första hoppträning tillsammans och jag hoppas det går bra, men det tror jag det gör!

Jag känner att Minousch har börjat mjukna och leta sig ner i låg form och inte bara stressa iväg längre. I skritt i båda varven går hon fint, i vänster galopp går hon också jätte fint i vänster trav går hon oftast fint, men i höger trav och galopp går det inte så bra än. Hon bara spänner sig och försöker rusa iväg hela tiden, det känns som om hon lägger hela sin tyngd i innertygeln, jag har jätte ont i höger arm när jag rider.

Ne nu måste jag dra Julia väntar på mig vi ska gå och pumpa hennes cykel och sedan äta!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0