Hoppträning med Minousch 13/9 -10



Mål:
Att få henne att lyssna på gasen och bromsen!
 
Resultat: Hon var väldigt het idag. Träningen gick ut på att hitta gasen och bromsen på hästarna, en övning gick ut på att hoppa ett hinnder och stanna precis efter det. På första försöket var jag typ på andra sidan ridhuset innan hon stannade men jag lyckades på andra försöket X) Det stod ett hinnder på varje sida i ridhusen = en på varje kortsida och långsida, och så skulle vi hoppa dom så långsamt vi bara kunnde på fyrkantsspåret. I högervarvet gick det skit men så fort vi började i vänster varv så gick hon väldigt fint! Vi hoppade också ett räcke och sedan var det 21 m fram till en oxer och här skulle vi få in 7 galopp språng. Minousch har väldigt korta gångarter så vi klarade det untan problem. Eftersom träningen mer handlade om gas och broms än om höjd så hoppade vi bara 1m men det klarade hon lätt som en plätt XP

Jobba mer på: Vi behöver framför allt jobba med dressyren. Jag kan fortfarande inte alltid få ner henne i form. Men jag vill inte bara nöta runt med dressyren. Jag är rädd att hon skall tappa lusten då.

Eftersom hon bara har varit hos mig i ca 1 vecka så tänker jag främst
"Ha kul, stressa inte, allt tar sin tid"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0