Hoppträningar 27,28/9-10

Igår kväll hade vi hoppträning med specialidrotten det gick väldigt bra. Vi hoppade lite studs en kombo mm mm. Jag har lite filmer från igår som jag kan lägga ut sedan. Det ända som är väldigt svårt för mig och Minna är att komma rätt på andra hinndret i en kommbo med 1 galoppsprång. Minna har så jätte korta gångarter så hon försöker hela tiden att ta två galoppsprång och det blir ju inget bra. Det går ju nu men sen när det blir 110 cm så kommer vi att gå igenom hindret -.-

Så därför är min "läxa" tills nästa träning att rida jätte mycket över galoppbommar och korta och länga henne. Ex, bom-21m-bom-21m-bom. På första 21 m tar man tex 5st galoppsprång och på andra 21m 8st. Så det ska jag göra med henne idag X)

Intresserad av hoppfilm???


Har varit på Fjellare nu innan lunch vi hoppade, jag hade Fair Lady och det gick väldigt bra, orkar inte berätta mer nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0