Fy fan va dåligt!

När jag vaknar så har jag tre sms om att dom som har helgtjänst i stallet inte tänker släppa ut hästarna pga av vädret, så har dom gjort sedan i torsdags. Dom skriver också om vi vill att våra hästar ska ut så måste vi smsa innan 8 annars får dom stå inne. Jag tycker det är förjävligt! Tänk om jag inte vaknar fören 11 som idag, då får Minousch stå inne. Så var det igår med och i torsdags. Jag åkte hem i fredags och hon har alltså inte blivit riden fredag, lördag och söndag. Hon kan inte bara stå i boxen från fredag till måndag. Så är det med nästan alla hästarna i stallet. Nästan alla åker hem och då har dom som har helgtjänst ansvar för hästarna och då kan dom inte bara skita i att släppa ut dom. Det kommer vara blåsigt och regnigt hela vintern. Ska hästarna stå inne hela vintern då? Herre gud det är hästar vi pratar om visst dom kanske behöver ett täcke men då klarar dom lite blåst och regn under några timmar. Visst om det hade varit nästan storm då hade jag inte heller velat ha Minousch ute, men det kan inte vara varje dag i så många dagar. Det är antagligen så att dom åker till stallet och fodrar kl 6 och sedan inte orkar åka tillbaka för att släppa ut så dom skyller på vädret och skickar ut sms som säger att vi måste smsa innan en viss tid och så hoppas dom att ingen skall höra av sig så slipper dom!!! Jag tycker att det är förjävligt. Det kommer att blåsa hela jävla vintern och hästarna ska inte behöva lida för deras lathet!!!

Har någon annan varit med om samma sak som jag?!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0