Äntligen påsklov!

Nu är det äntligen påsklov. Vi hade studiedag idag så jag kunnde åka hem redan igår kväll. Idag vaknade jag tidigt för att vara ledig, kl 8.30
Kl 12 stack jag till stallet och mockade. Sedan gjorde jag iordning Minna och red. Hon var sjukt fin idag. Hon har aldrig gått så fint. Hon var framme för skänkeln, mjuk i munnen och posetiv. Jag gjorde mycket skänkelvikningar, serpentiner, halter, baka mm som uppvärmning. Sedan började jag jobba henne i hög form i traven och det brukar aldrig fungera särskilt bra då hon kan vara så stumm i munnen. Men idag gick det bra, jag fick henne att jobba under sig och va riktigt lösgjord. I galoppen jobbade jag henne mycket på volt men gick också ut på rakspåret och ökade/sammlade henne. Jag fick henne riktigt sammlad, hon jobbade under sig och i hög form. Tom galoppen i högervarvet som vi brukar ha lite svårare för blev väldigt fin. Jag är sååå nöjd med henne :)

Föresten jag har ju tidigare pratat om att Minna har smalnat av och tappat mer muskler och det har ju till stor del berott på att jag inte fått i henne den maten hon skall ha, och hösilaget på prästgården är ju inte optimalt. Jag märkler en jättestor skilnad på henne från att jag är på skolan och hemma. Men nu har jag gjort en foderstat till henne som är specialgjord för Minna som behöver mer protein än anndra för att kunna bygga muskler och komma upp i hullet.

Väldigt suddig bild men hon var så söt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0