"Nu har hon blivit knäpp!"

"Nu har hon blivit knäpp!" Tänkte nog några i stallet ikväll när jag kom dit efter att jag varit och handlat.

Jag har köpt a-fil, jäst och olja till Minna. Varför då tänker väl många! Men problemet är att Minna inte äter, hon är nästan mager och har då ingenting att bygga muskler på. Så som jag har sagt tidigare så har Minna fri tillgång på hösilage men jag, min equiterapeut och flera andra tror att hon kan ha problem med magen/tarmarna så vi ska först prova att ge henne a-fil som hjälper bakteriekulturen i (.....), någonstanns i magen iallafall X) hon ska ha 1 liter om dagen i tre dagar. Och om inte det fungerar så ska vi prova 5 paket jäst om dagen i en vecka och sedan trappa ner det = att det kommer gå åt ca 60 packet! :O Jästen hjälper tydligen grovtarmen. Och vi är villiga att prova allt, för att Minna ska gå upp i hullet igen. Fungerar inte detta ska vi prova några tillskottsfoder som är till för hästar med orolig mage eller magsår, för det kan hon ju också ha.


En annan sak som också kunnde vara en orsak till att hon inte äter är tänderna men de är nyligen kollade och det var ingenting.

Iaf. Minna fick a-fil nu ikväll och hon gillade det, hon smaskade och åt. Helt vit i hela ansiktet var hon <333 Jästen var inte lika poppulärt, hon spottade ut det -.- Men nersmulad i betfor tror jag det går bra.

Rapsolja köpte vi för att det ingår i hennes foderstat för att få ner PE-kvoten. Hon skall ha hela 0,5 liter om dagen!!!



Idag fick Minna sin andra behanndling av våran equiterapeut Camilla. Hon sa att det hade blivit mycket bättre och att godis streth övningarna jag gjort med Minna hade gjort stor skillnad. Hon höll på med akupunktur och lätta strömchooker i nålarna som mjukar upp musklerna så att det går att jobba med, tryckte och "drog" i henne och Minna bara njöt.

Så imorgon ska Minna bara skrittas och på måndag kan jag rida som vanligt igen :D

Tisdag: hoppträning för Ammie! Tagga tagga!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

hoppas det blir bättre nu!

borde testa samma sak för "min" ponny är tunn som en sticka.

2011-04-17 @ 16:53:21
URL: http://qtiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0