Hoppträning tisdag 19/4-11

I sisdags var det hoppträning för Ammie!
Vi hoppade räcke - två galoppsprång till räcke - böjt spår till räcke - lång distans till oxer

Efter räcke nr 2 fick man inte glömma att landa i vänster galopp och efter räcke nr 3 i höger. Oxern var mot väggen så vi fick tänka på att hästarna brommsade upp lite och ville dra sig till vänster på hindret, men det gjorde inte Minna hon riktigt sög tag i hindrena och letade hinnder att hoppa :) Hon hoppade med rundad rygg och var jättefin. Ibland när avståndet var lite långt då hon tidigare skulle ha stannat eller tagit ett halvt galoppsprång till så hoppade hon stort istället och det ser jag som ett stort framsteg. Hon var fint mellan hand och skänkel och jag kunde sitta ner och jobba henne mellan hindrena. Jag var med med hand över hindrena utan att glappa eller dra henne i munnen.
Jätte nöjd med hella ridpasset då hon inte bara var fin när vi hoppade utan också i uppvärmning och när jag travade av.

Vi hoppade hela banan på 90cm - 1m.

<333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0