Gårdagen i stallet.

Igår red jag min häst för första gången på 4 dagar :O Han var jätte kännslig, jag kunde knappt röra honom med skänkeln utan att han flög fram i galopp. Han var dessutom väldigt spoky då vi var själva i ridhuset och det blåste en del.

För att få honom att lungna ner sig så gjorde jag ganska lätta övningar. Öppna, sluta i skritt, trav och galopp. Jag sammlade också upp honom mycket i galopen och tästade piruetterna lito och dom satt fint. När han spände sig så ställde jag igenom honom i typ tre steg sedan tog jag tillbaka honom och då var han avslappnad igen.

Jag är faktiskt väldigt nöjd även fast jag fick joba mycket med honom. Jag behövde liksom inte kämpa hela tiden för att få honom att gå fram. Han var helt och hållet framme.



Bäbis efter träningspasset, Han blev jätte rädd för ljudet när mobilen tog kort. (och han skall ha tävlat Grand Prix -.- suck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0