Nu har SvRF gått för långt!

Jag tycker det är så fel med alla dessa ändringar som SvRF har gjort. De gör ridsporten mer och mer till en rikemanssport. Och nu pratar jag inte bara om loggorna, utom om alla prisändringar gällande licenser också. Tillslut kommer det inte finnas några som har råd att tävla.

När det gäller loggorna på utrustning så förstår jag inte varför de inte skulle få vara större än 1*3 cm!? Är inte själva grejen med loggorna på all utrustning att företagen som äger tex GPA skall få reklam. Om ingen har dessa hjälmarna på tävling för att de inte är tillåtet, då ser ju inga andra dem och känner Wow! en sån vill jag också ha. Det är ju så modet i ridsporten fungerar och sprids. Via användarna, och då främst på tävling.

Jag tycker att man skall få ha på sig de grejerna man har köpt för dyra pengar. Det är reklam för företagen som äger produkterna och utan oss användare så skulle de gå i konkurs. Vad spelar loggorna för roll i sporten. Försämrar de ridsporten i sig? Eller är det bara någon klok människa som har sagt att såhär skall det vara?

Gällande förbjudet mot spö så tror jag det är några djurrättsaktivister som har sagt att vi plågar våra hästar. och visst, det finns säkert många som missbrukar ett spö. Men varför inte lägga mer resurser på fler personer som håller koll på detta på tävlingarna istället för att dra alla över en kant och förbjud det?



Nu har det Svenska Ridsport Förbundet gått för långt!

Kommentarer
Postat av: beatrice

Fin blogg! :D



Angående loggorna så tror jag dem förbjuder detta för att företagen inte sponsrar ridsporten. Ex när Nike sponsrar en fotbollsspelare får dem ju skor, vattenflaskor, träningsställ osv.

Det ända som vi ryttare är är ju reklampelare för företag som inte sponsrar ridsport.

Men sen finns det ju dem företagen som fkt sponsrar också!



Dem stora företagen som gör dessa stora loggor gör ju det inte bara för att det är mode utan för att synas i mängden.



Dock tycker jag att man ska få ha det man vill på sig.



Kanske kommer det bli så att mer företag sponsrar ridsporten och där av att licencerna blir billigare vad vet jag, men det är i alla fall vad jag tror kring det hela! (:



2011-12-26 @ 11:27:34
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0