Supper träning och bundis hästar

Idag var det dressyrträning på Griffe och det gick supper. Men jag ska ta delt helt från början med alla knasigheter som hände först.

Julia och jag bestämde att hon skulle rida först, så hon red iväg. Då blev Griffe HELT crazy! han piaferade i gången och puttade typ sönder porten och stog inte still för 5 sekunder. När jag la på sadeln blev det värre. Han typ började kasta sig och småstegra. Jag fick lite halft panik trotts att jag försökte hålla mig lungn. När jag fått på tränset så bestämde jag mig för att gå den dryga km till ridhuset. Och det var nog bra för han var helt knäpp. Kastade sig och höll på och var almänt spooky. Han lyckades trampa på min fot en gång också, och det gjorde rätt ont :/ Sedan hade jag ännu mer otur och trampade i en DJUP vatten pöl -.-

Ja efter allt ovan så trodde jag inte alls att det skulle gå bra men det gick kanon :P Vi gjorde en del byten i serier för att ta tillvara på dagens energi. Vi gjorde tom byten i vart annat ;) Vi fick också till traven RIKTIGT fint nedsuttet. Det var som att sitta i en soffa. Så bekvämt var det när vi hittade DEN traven!

Man kan inget annat säga än att Griffe och Mighty är riktiga bundisar, de fixar inte 1 timme utan varandra. Julia var iaf snäll att vänta på mig tills jag tränat klart så någon av hästarna skulle få panik igen.


Så trotts allt som bråkade idag så hade vi den bästa träningen på VÄLDIGT länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0