Minousch - hoppträning - 19/02-11

Idag har jag haft hoppträning för Ammie. Det gick väldigt bra. Önskar att jag hade bett någon filmat. Vi hoppade travbom, två kryss (studds), ett galoppsprång till oxer. Sedan hoppade vi samma sak fast galoppbom istället. Minna känndes väldigt fin, en sak jag har lite problem med är att rida henne rakt fram till kortsidan efter serien. om hon inte får svänga direkt efter serien så byter hon galopp gång på gång och när jag väl svänger så gör hon en jätte tvär sväng. Detta tränade vi mycket på och tillslut gick det. Jag måste vara noga med att visa henne vart vi ska utan att svänga, jag måste också trana på att lägga vikten i ytter stigbygel i svängarna. Annars hamnar vi lätt i obalans och Minna byter galopp.

Vi avslutade med att höja upp oxern till 1 m och vi flög över xD Det känns jätte bra!

Det är så kul när jag är hemma och det känns verkligen att det går frammåt, men direkt när jag kommer ner till skolan så går det bara bakåt igen. Så när jag kommer hem igen så är det bara att börja om från början igen. Känns väldigt tråkigt :( Jag har funderat MÅNGA gånger på att sluta på Plönninge och sattsa fullt ut här hemma istället. På skolan så får jag inga träningar (inga bra iallafall) jag kan inte heller tävla eftersom ingen kan köra mig. Men jag vill inte sluta eftersom jag trivs väldigt bra med min klass.

Jag ska iallafall sluta i specialidrotten och börja träna för Johan Lundin istället. Vi får se om det blir bättre. Annars vet jag inte vad jag ska göra:/

Jaja nu är jag hemma i en vecka och ska träna hoppning för Ammie en gång till och en dressyrträning för Charlotte så får vi se hur det går sen. om inte annat så har jag hela sommaren på mig att träna och Ammie och jag har satt upp målet att starta en 1 m innan utomhussesongen slutar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0