Träna träna och träna mera!

Dressyrträning för Charlotte kl 21 ikväll tills dess blir det väl att sitta framför datan och titta på GHS.

Igår hoppade jag med Minna, vi ställde fram en oxer med tre galoppbommar. Vi tog bort två av galoppbommarna efter ett tag då avstången inte fungerade ricktigt. Det kändes väl sådär. Jag fick inte någon bra galopp. det kändes som om bakdelen låg fyra meter bakom och vi fick ingen kraft i sprången. Jag kom ändå på mig själv att sitta och smyg hålla henne innan och över hinndrerna så att hon inte kunde sträcka på sig och runda ryggen, när jag ändrade på det så gick det mycket bättre så jag valde att avsluta när hon känndes som bäst. Vi höjde aldrig upp något men höjden har ingen betydelse, det fick ligga kvar på 80cm som hon igentligen går över, men det ska ju känas bra.









Det blev många bilder, dem är tagna på datan från en film därför dålig kvalite men det får ni stå ut med X)

Kommentarer
Postat av: Hanna & Rebecka

Hej!

Var gärna med i vår tävling som finns länkad här: http://dailyhorses.blogg.se/2011/february/tavling.html

2011-02-24 @ 18:27:10
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0