Dag 1 - Presentera dig och din häst

Dag 1 - Presentera dig och din häst

Jag är en tjej som fyller 17 år den 30/5. Jag går första året på Plönninge ridgymnasium där jag går naturvetenskap, häst. Jag har ridit sedan jag var tre år och jag har alltid velat ha en egen häst. December 2006 gick min önskning i uppfyllelse. Jag fick min Lord of Darkness *92. Min fritid spenderas i stallet men även med mina kompisar på skolan. Varanan helg kommer jag hem, då umgås jag med familjen min underbara hund Sugger och mina vänner hemifrån.


Bild från The Studio, 2010

Min nuvarande och fjärde häst heter Minousch och är ett 11 årigt halvblodssto från Holland. I Holland så användes hon som körhäst. När hon var 7 år så kom hon till Sverige och reds då in. Hennes födelse datum och föreldrar är i passet okänt men jag kan nog ta reda på det om jag orkar lägga ned tiden :)
Jag köpte henne den 3 september 2010 från Gråbo. Hon har tävlats tom. 110cm i hoppning men har tränats högre. Vårat mål för i år är att komma ut på lokala tävlingar och starta minst 100cm. I dressyren så är vårat mål inte lika högt utan bara att få det att kännas bra :) Minna hittar ALLDRID på något dumt vid ridning värdens snällaste som alltid försöker. Jag kan lätt spendera 1 h åt att bara borsta och göra iordning henne för ridning då hon är så gosig och bara vill att man skall pussa på henne och säga hur mycket man älskar henne X) (L)
Minna var den 10:onde hästen jag provred och det hade inte kunnat bli bättre :D


<3333333333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0