Dag 2 – Min första häst

Dag 2 – Min första häst

Min första häst heter Lord of Darkness, han är ett svenskt varmblod *92. Jag köpte honom den 9 December 2006. Då var jag inte så intresserad av hoppning/dressyr mm utan ville kanske träna litegran men främst rida ut. Jag fick min underbara Lorden. Han var ingen gosehäst men han var aldrig dum, bara världens underbaraste häst för en tjej på 12 år som fått sin största dröm i uppfyllelse. När jag blev mer och mer intresserad för hoppning så ställde han upp även fast han hellre velat lunka i skogen. Men när han en dag blev skadad så han fick ha boxvila så kännde jag att han bara skulle få göra det han tycker är kul. Jag köpte mig Cikko Suit. Men Lorden fick stå kvar hemma hoss mig och ha det bra :) Våren 2010 insåg jag att jag inte kunnde ha två hästar när jag skulle börja gymnasiet så jag började leta nytt hem till honom. Det tog en tid men det skulle vara perfekt! Tillslut kom de. Jag var lite tveksamm först men dom tog hem honom ända till Västervik. Han fick det bästa hem en gammal gubbe kunnde önska sig med en hel familj med personer som skämmer bort honom och ger honom dagliga uteritter.

Jag var och hällsade på honom och fick rida ut på honom två gånger, senast jag såg honom så stod han i sin stooora hage med 4 andra hästar och var sååå lycklig (L) <33333

Älskar dig min Lord of Darkness <3

Den 2 dagar långa uteritten med övernattning på Stettared sommaren 2009

Uteritten till Stettared 2009

Uteritten i Västervik 2010

Älsklingen i nya hemmet

Det är vaaarmt! <3

Lorden och flickvännen Zia i stooora hagen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0