Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Ja jag tror jag ska ta och beskylla mamma för det. Mamma red som barn och jag var alltid intresserad av djur sedan jag föddes. När jag var 3 år så tog mamma mig till en "tre varv för en tia" och där red jag en gång i veckan fram tills att jag var 6 år Jag gjode säkert upp 100kr varje gång :P Då började jag på NHRK (Nordhallandsridklubb) jag trivdes inte så bra där då hästarna inte kännde varandra utan bets och sparkades på lektionerna så när jag var 8 år började jag på KRK (Kungsbacka ridklubb). Bär trivdes jag jätte bra, jag fick många favorit ponnyer, så som min första favorit Apollo en lite seg gammal gubbe men eftersom jag nyss hade trillat av och skadat mig och  blivit lite rädd så behövde jag en snäll häst. Sedan var det några lite piggare Cocco, Polly och Spjut. Jag gick Clear rounder med Apollo och Spjut och gick då felfritt :D När jag skulle börja feman så flyttade jag och min familj till Frillesås. Då började jag på FRK (Frillesås ridklubb) Och där gick jag fram tills att jag fick Lorden i december 2006.
Sedan har mitt intresse bara stegrat, jag kommer ALDRIG att sluta med hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0