Lokal tävling Kungsbacka RK 13/3-11

Idag var jag och Minna på årets första, nej föresten våran allra första lokala tävling någonsin tillsammans. Vi hoppade bara en klass och jag var första start. Jag går in och sicktar inte på vinst utan att bara gå runt. Vi går 0:a och har tiden 53.11 som är ganska bra. Jag tog kurvorna ganska stora. Mamma går och kollar resultat listan efter en stund och jag ligger etta :) När det startat ca 20 st så går mamma och kollar igen och  då har en tjej fått tiden 50.62 så jag ligger tvåa. Där låg jag kvar. Så på min första lokala tävling någonsin så kommer jag tvåa :D Jättenöjd! Det var ju bara bedömning A så det var ingen omhoppning.

Nu taggar vi till nästa helg på hemmaplan, då är det 90 cm bed. A, Men det är 80 starter så chansen är väl inte jätte stor att vinna även fast vi satsar. Men, inget är ju omöjligt :D 

Igår kväll red jag Minna lite lungt i skritt och trav och lite galopp sedan tvättade minnas fyra gråa ben så de blev vita igen. Jag gjorde en inbakad fläta i Minnas pannlugg då den annars skulle stuckit utanför luvan. Passade på att frisera manen också, den blev ganska kort med det ser mycket fräschare ut så.

Minnas pannlugg blev ju sådär lagom snygg X)

En nöjd Minna får sin lunch <3


Två bilder jag kunde ta fråm filmen, jag får se om jag hittar en sladd så att jag kan ladda upp filmerna ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0