Måndag, tisdag...

Det var hoppträning i måsdags ja jag vet jag sa att jag skulle sluta men annars hade jag inte kunnat rida då båda ridhusen var upptagna. Det gick i varje fall jätte bra. När vi hade värmt upp så hoppade vi bom kryss bom på böjt spår och det gick bra på en gång. Vi galopperade också längs fyrkantspåret och sedan skulle vi lägga en volt lite större än 10 m och det var ju lätt. sedan sa han "försök göra en 10m volt" så liten som möjligt och det klarade vi på första försöket. Sedan sa han att vi skulle göra voltwn så liten som möjligt försök få den till 10 m, Jag gör på första försöket en 5 m volt. Men Minna har ju inte särskilt svårt för snäva svängar X) Sedan hoppade vi på stora mittvolten en oxer och två räcken. Det blev ganska tight men vi lyckades varje gång. Det känndes som om jag värkligen fick koll på det. Avstånden satt perfeckt nästan varje gång och hon hoppade till och med av när det blev lite långt. Hon hoppade av när jag bad henne och tog då inte ett halvt galoppsteg till som hon brukar försöka göra. En gång kännde jag att hon bromsade upp lite men jag parerade det så att hon hoppade ändå och det hoppet var perfekt!!! Rätt avstånd, rundad rygg, jag var med med hand mm. PERFEKT! Så nöjd :D

Idag hade vi Fjellare både för och eftermiddag så vi fick rida två gånger. Första gången red jag Cover Girl hon var fin men när vi skulle börja galoppera i höger varv så fick jag en chock hon galopperade mig ur sadeln j*vlar vilken galopp, det gick knappt att sitta ned! Det blev inte heller bättre av att stighlädrernas spännen skavde :/
Vi tränade på trav och galoppbommar på volt så att hästarna skulle vara ställda och det fungerade på en gång.

Andra passet så bestämmde jag mig för att rida Minna, vi skulle rida självständigt då lärarna skulle ha betygssnack med den andra halvan av gruppen som inte red. Så det blev som att rida själv fast på skoltid :) Det gick föresten ricktigt bra, inte perfekt, långt ifrån perfekt men ändå mycket bättre:)

Jag hade då också betygssnack och jag låg på et VG ++ så det är jag jätte nöjd med, typ ingen fick MVG och dem som fick det är naturbegåvningar :P så det känns jätte bra ^^

Nu ska jag sova, har "pluggat" hella kvällen (försökt plugga då Ronja och jag bara babblat på om allt möjligt men nu är hon hos Claudia mf. så jag hann blogga lite.
Som sagt nu ska jag sova, jag mår inte så bra heller då jag fått sådan ricktig rethosta som gör så ont, jag har huvudvärk och ont i ryggen så jag behöver sova ut.

Godnatt alla bloggläsare // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0