Kort om dagen!

Idag spänderade våran klass morgonen på Fjella med stalltjänst vi släppte ut ALLA hästarna + hästar ut och in i skritten, mockade, halmade, krattade, sopade mm på 45 min det blev ingen ridning för vi skulle starta upp ett nytt tema med att ha Zumba för en instruktör. Så jag han mocka där imellan. Zumba var väldigt kul och jag skulle nog vilja göra det igen (: Efter lunch var det dubbelpass mikrobiologi, sedan slutade vi. Jag åt pizza med Amanda och Ida sedan drog jag till stallet. Minna skulle igentligen fått vila idag men eftersom jag skulle med och hjälpa Ronja med att höja/sänka hinder så hoppade jag upp i repgrimma i vanliga kläder och ingen hjälm :P Men det gick bra. Vi red först i paddocken jag galopperade något varv och alla tyckte det var skit kul att jag red som jag gjorde. Sedan red Rebecca, Louise och någon mer förbi och rebbeca robar -Var har du gjort av hjälmen? Då hoppar jag av snubblar, trillar omkull och landar på rygg och jag lovar ALLA i paddocken skrattade åt mig, haha gud vad jag skratta och Minna bara stod där och kollade på mig XD



Vi gjorde lite NH övningar innan vi hjälpte Ronja att hoppa i stora ridhuset. I slutet hoppade hon och Bellis 110 cm jätte fint hon hoppade även 120cm som också gick ganska bra även fast hon var rätt trött. De slutade med att hoppa lite 90cm.

Sedan lyckades klumpiga ikkeviga korven Emma komma upp på Minna igen och vi tog en runda på galoppbanan innan vi skrittade hem.

Nu sitter jag på rummet och försöker få mig själv att lämna datan och plugga istället. Sovmorgon imån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0