Dagens och gårdagens tömkörnings/ridpass!

Igår red jag ut och klättreade med Minna och hon tyckte det var sååååå jobbigt! haha stakarn var helt slut när vi kom hem. Jag galopperade mycket i uppför och lite lätt i nedförsbackar. Innan vi skulle skritta hem så galopperade vi upp till utkiksplattsen, och den backen är jätte lång och brant skakars Minna flåsade när vi kom upp, så vi skrittade ner men "man måste ju träna båda galopperna" så vi galopperade halvägs upp igen i höger galoppen som hon inte är lika stark i. På en raksträcka på vägen hem så rejsade vi, det tyckte vi båda var väldigt kul X)
Så träningspasset blev hårt men också väldigt kul, kanske inte så seriöst men men XP


Idag så longerade och tömkörde jag Minna. Hon var väldigt ducktig. Jag började med att longera henne i skritt och trav, sedan tömkörde jag henne och hon gick väldigt bra för att vara första gången, varvbytena var hon lite fundersam på så hon saktade av till skritt de första gångerna men sedan gick det bra. Jag använde halsförlängaren som hjälp men jag tror att jag plockar bort den nästa gång. Hon gick så fint. Hon lyssnade så otroligt bra, gick på tygel, trampade under sig ordentligt och åhhh så fin hon var. Jag jobbade henne i hög form men ca 10 minuter innan jag skulle sluta så lät jag henne gå ner och jobba i låg form och det gjorde hon också jättebra.

Älsklingen "Hållå ska du inte ta bort den här dumma tygeln snart?!" <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0