Johan Lundin träning

I fredags tränade jag då för Johan Lundin och det känndes väldigt bra. Vi var i lilla ridhuset så det var ganska trångt men det gjorde ingenting. När jag kom in så kännde jag bara yes nu kör vi. Vi började rida fram i trav och sedan lite galopp sedan gjorde vi trav bommar som nedan: Vi skulle sitta ner i traven och ha en samlad trav fast dock inte göra stegen kortare om ni förstår vad jag menar.

Sedan galopperade vi på fyrkantspåret och i första hörnet efter långsidorna så skulle vi göra så små volter, och det har ju inte Minna och jag några problem med så det gick ju bra.

Sedan började vi hoppa. Vi värmde upp på 1:an och 2:an från alla möjliga håll. Då låg det bara på ca 80cm. Sedan höjde vi till 1 m och hoppade 1:an, 2:an och sedan oxern. Minna var jätte ducktig. Vi kom rätt på alla hinnder. Inga stopp och inga rivningar. Hon hoppade inte av så nära som hon beukar göra utan lysnade på mig och hoppade av stort, det har hon aldrig vågat förut. Hon litade på mig och det känndes så bra när hon gjorde det och lyssnade på minsta lilla vink. Jag kunnde korta och länga henne mot hinndren så att vi hamnade helt rätt varje gång. När hon hoppade så hoppade hon igenom hela kropen ricktigt stora och runda språng. Det var så coolt när hon värkligen hoppade, såå stor skilnad.
 
Sedan skulle vi hoppa kombinationen och jag bara "eh skojar du den där är 1 m hög och maxad på längden Minna tar nästan ponnysteg och brukar inte klara kombinationer med normala avstånd" Johan sa bara strunt i vad som varit och tänk bara på hur bra det ska gå nu. Jag bara okej då kör vi. Och det gjorde vi och det blev perfekt XD Hon hoppade så mycket med ryggen över oxern så jag lixom bara skrattade när vi flög över X) Nästa gång vi gick på det så var jag nog lite mycket av ett kontrollfreek så vi kom lite nära första och då blev det jättefel till oxern så då fick jag ett stopp. Vi kom igen och då hoppade hon supperfint igen:) Vi gjorde det några gånger innan vi hoppade en bana på 9 hinder varav en kombination. Alla är inte utritade men det är samma hinder vi hoppar vidare på. När vi hoppade hela banan så hade jag lite svårt att komma ihåg den så jag fick skrika vart ska jag nu oc det gjorde att jag inte tänkte så mycket på själva hindrena jag just skulle hoppa utan bara tänkte framåt och på nästa hinder och då gick det jätte bra. Jag var la lite flaxig men det gick ju bra endå.

Johan sa åt mig att tänka på fyra saker som var bra istället för vad som var dåligt. Jag sa:
  1. Vi kom rätt på alla hindren dvs inte för nära.
  2. Jag var med över alla hindrena, jag var med med hand mm.
  3. Hon vägrade inte trotts att jag stryrde på väldigt snävt ibland.
  4. Vi hade ett bra grundtämpo.

Johan la dessutom till, "ni gick ju felfria också" haha 

Han var väldigt bra, rekomenderar honom starkt!

Nu sattsar vi på tävlingen den 20/3 på Plönninge sedan i Harplinge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0