3-års test och ridpassen!

Ja nu har jag lunchrast och passar på att blogga lite. Imorse hade vi sovmorgon till 10.10 fast det hade vi igentligen inte men så stod det på schemat jaja vi fick sova ut iallafall. Igårkväll var jag lite social och var med Alex, Ida, Julia och Louise A fram till 00.30 Roligt va de :D

Igår och idag så är det också 3-års test på Fjellare så hela förmiddagen igår från 07.45 till 11.40 stod jag som funktionar inne på löshoppningen. Varmt var det! Det vi gjorde var att plocka fram och undan hindren mellan varje häst och höja, sänka, bredda och kratta. Men kul var det. Hela förmiddagen var det bara hingstar och jag såg en hel del otroligt fina och låvande tävlingshästar:)

Kanske skall berätta lite om veckans ridpass hitills!

I måndags skrittade vi ut 30 min med Julia och Mighty sedan red vi i paddocken. Det gick skit bra. Minna var jätte fin och sammarbetsvillig ^^ Galoppombytena får vi dock öva lite mera på men annars gick hon jätte fint.

Igår red jag på galoppbanan då hela annläggningen var bokad till 3-års test. I början så var hon ass jobbig. Bara slog med huvudet HELA tiden. Jag blev tillslut förbannad på henne, får man inte bli men tyvärr blev det så :( Men  sedan mötte vi Agnes och Blondie så då red vi tillsammans och då gick det mycket bättre dock slog hon förtfarande lite då och då men jag valde att skita i det och bara rida på. Så det slutade bra ändå. När vi kom hem så var Minna pisseblöt av svett. Så hon fick en lång svalkande dusch ^^ 

Såhär såg schabraket ut när vi kom hem, blöttrakt igenom tom där inte sadeln är och under var hon helt skummig stackarn <3

Idag ska jag rida ut en kort sväng och imorgon är det hoppträning för Johan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0