Godmorgon eller god eftermiddag!

Nu var det ett tag sedan jag bloggade igen, jag tänker varje dag vad jag skulle kunna blogga om och har massa saken men när jag väl komer hem så orkar jag inte. Nu har jag massa saker oatt skriva om och hur mycket nya bilder som hälst men det känns lite meningslöst att skriva om dagarna såhär i efterhand.

Igår var jag i stallet HELA dagen i 6 och en halv timma. Jag hade fyra boxar att mocka + att fixa mat till, 11 hästar att ta in, rida Minna, longera Mighty mm mm så hade fullt upp.

Minna JÄTTE fin när jag red henne igår. När vi skrittade fram så gjorde vi mycket öppna, sluta, skänkelvikningar och volter. I traven så blev det mycket på fyrkantspåret med samling och ökning även här mycket små och stora volter i hörnen. Sedan gick jag på lite travbommar på volt och det gick lite sådär då det är svårt att få Minna att ställd över bommar/hinnder då vill hon ta kortaste vägen "rakt över"

Sedan jobbade vi med galoppen på fyrkanten med samling och ökning. Även här var hon fin. Dock har hon lite svårare för högervarvet men stundvis så vågade hon lägga stöd i ytter och galopper in under sig.

Innan vi skulle sluta så gjorde vi lite galoppbommar med 4-5 språng imellan, också här samling och ökning så jag fick in 4 och 5 galoppsprång. Fick även in 6 någon gång. Vi hoppade galoppbom böjt spår med 5 galoppsprång till räcke. Här lysnade hon väldigt bra både fram och tillbaka. När jag tabbade med avståndet en gång när vi kom för fort så löste hon det och hoppade ändå. Fin tjej <3

Sedan galopperade jag henne på fyrkanten en stund innan jag travade och skrittade av.

Outfiten ifrån förra veckan när jag red med gramanen.

  • Schockemöhle schabrak
  • Svart/bruna läder skydd från eskadron
  • Dyon träns
  • Versaille Prestige sadel
  • Kieffer ledade stigbyglar
  • Fårskinspadd från JACSON
  • Graman (okänt märke)
  • GPA Speed-Air Europe
  • Vanlig svart tjocktröja
  • Bruna Whitaker ridbyxor
  • Svarta MH supreme high rider SCS 3 LITE

Hade samma outfit igår dock min HV POLO piké, ingen graman och så hade jag min svarta förbygel med resår.

Är ni intresserade av en film från när jag red med gramanen?

Nej nu måsgte jag sticka till stallet! Har inte kommit ur sängen ännu XP


Kommentarer
Postat av: Michan

Saknar dig! :(

2011-05-30 @ 10:54:51
Postat av: Anonym

Vilken snygg häst! :D

2011-06-09 @ 13:09:29
Postat av: evelina Larsson

ja, jag skulle gärna vilja se filmen

och kunde vi göra något på lördag till söndag? :)Kram

2011-06-10 @ 15:22:07
URL: http://lovealladin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0