Går bara bättre och bättre <3

Måste bara nämna för er att Griffe går as bra varje dag nu. Det känns som om jag äntligen hittat de rätta knapparna som fungerar varje träningspass. Jätte skönt :)

I förra veckan så red jag ut med Rebecca L och Julia på deras häst/ponny och då fokuserade jag mest på att Griffe skulle gå fram. Jag hade ganska långa tyglar och bara lät han gå i sitt eget tempo. Först tyckte han det var jätte konstigt med sedan så, då drog han på så åt a h*lvette. Jätte fin luftig ökad trav och galopp och det var ingen broms i för 5 öre. Man märkte att han njöt av att få göra något annorlunda och roligt. Sedan började jag plocka ihop honom lite och jobba lite mer och han var så fin. Så framme för skänkel.

Efter denna gången har det bara gått bättre och bättre. Jag känner att jag har förbättrat min sitts och skänkel läge och min hand är inte liggande längre :)

Igår fick han ett ganska hårt dressyrpass och sedan skrittade jag av i 15 min över galoppbanan i solnedgången ^^ mysigt <3


Så idag skall jag bara rida ut slingan i alla gångarterna och ha lite roligt igen :)

Kramar
//Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: ja de kan han verkligen ;) hindret ser ut som de e as lågt men de är när jag hoppar 1m ;)

2011-11-16 @ 16:16:33
URL: http://ridehorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0