Ammie träning 7/11

Träningen för Ammie idag gick väldigt bra, Griffe var helt framme och nu var det bara jag som var tvungen att koncentrera mig på att rida snyggt XP En av mina svagheter är att jag viker ner handen och "kör barnvagn" med främst högerhanden. Detta gör att jag petar ut armbågen och när jag då sitter ner på Griffe i traven så flaxar armbågen lite fult ibland. HAHA xP Men jag får bara vänja mig av med det.

Vi tränade mycket övergångar och tempoväxlingar. I slutet tränade vi på galoppombyte i serier på diagonalen. Det gick först bra, då fick jag till det fint i vart fjärde men sedan gick det lite sämmre, jag var ganska så rejält trött vid det laget. Så vi gick tillbacka till övergångar skritt-galopp, varannan höger och vänster. Typ skritt två steg - galopp höger tre steg - skritt två steg - galopp vänster tre steg - skritt osv. Sedan tyckte Ammie vi skulle sluta men jag ville sätta den där serien så vi gjorde två långsidor där jag fick till det. Så nu var jag nöjd och travade honom först i arbetstrav under nedsittning. Då gick det jättebra och vi fick mycket beröm, då kändes det som om jag kunde starta en MSV tävling och klara det hur lätt som hälst. Sedan travade jag av honom. Mycket godis och äpplen väntade sen i stallet till duttia bebisen <3

En i stallet som satt och tittade på sa seda att det såg jätte snyggt och proffsiogt ut. Jag blev förståss jätte glad:D

Imorgon skall jag träna för Ammie igen vid två. Sedan bär det av mot Plönninge igen.

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0