Bäbisen skadad :( ♥

Tyvärr så måste jag medela att Griffe är skadad. I Torsdags så skrittade jag ut barbacka på honom och då möte vi några ponnysar. När vi gått förbi så ville inte Griffe gå längre, (det var något som var farligt) så han backade rakt upp i rumpan på en av ponnysarna som började sparkas. När jag kom hem så såg jag ett sår på framsidan hasen (vid glidlederna). I fredags när jag skulle rida så hade han ingen framåtbjudning överhuvud taget, han sparkade mot skänkeln var JÄTTE stötig i trav och galopp. Så jag ringde hans ägare. Hon sa att han har en gammal skada precis där han blev sparkad och att han då känndes precis som jag upplevde det. Så nu är han helt avställd och går på fenylbutazon. Två påsar morgon och kväll.

Kan jag har mer otur iår alltås, det ända som saknas är att Griffe inte blir bra och vi får ta bort honom, han är ju så gammal så han kan inte stå förlänge :(

Men nu skall vi inte gå händelserna i förväg. Jag hoppas på det bästa.

Griffe var dock väldigt kräsen och åt inte sin mat med buttan i, inte änns med betfor eller B-vitamin som smakar gott. -.- Så jag får åka till stallet tidigt på morgonen innan skolan varje dag och sent varje kväll för att spruta in det i munnen på honom. Tur att han är så snäll. Han har ju annars verkligen sin storlek på sin sida. :P


Bjuder på en bild ifrån i måndags efter jag ridit ett mellan hårt dressyrpass i lilla ridhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0