3:e dagen

Ja jag är då ingen bloggmänniska. Men skall anstränga mig lite mer i alla fall nu under praktiken.
 
Nu har jag då jobbat i två dagar. Och det är TUFFT arbete. Vi är bara två som aa gör allt, mockar, fodrar, gör iordning hästar åt A & R (som är dem som äger anläggningen), sätter hästarna i skritten, i hagarna, gör iordning hästarna efter ridning mm. mm. och det måste jag bara säga. De är PETNOGA med hur hästarna och anläggningen sköts. Kan då också säga att de har 8 skimmlar som skall hållas fläckfria -.´-
 
Jag trivs väldigt bra, min handledare A är jättrevlig. Det är väldigt roligt här också, men vi hade kunnat vara lite mer folk så man slipper stressa röven av sig ;) Sedan hoppas jag att jag kommer kunna få rida lite också. Men det är ju en tävlingsverksamhet och då vill dem väl rida hästarna själva, de får ju betalt av ägarna för att DEM skall rida hästarna. Men men vi får väl se.
 
Jag har iaf gått och dragit på mig världens förkylning, feber, hosta, ont i hela kroppen, snurrig, tät i hela huvudet mm. Så idag har jag fått stanna i sängen. Hade svårt att somna igår men somnade väl vid 23 tiden. Idag vaknade jag kl 13 00 sååå jag var nog lite trött :P
 
Nu ligger jag i sängen och funderar på om jag skall sova lite till. Mår verkligen inget vidare. Men här får ni lite bilder.
 
Utsikt ifrån köket vänster
Utsikt ifån köket höger
Köket till höger utebanan
I måndags var vi iväg och tränade med 7 hästar inför tävling på onsdag (idag)
Liten del av gräsbanan där de tränade.
"Longerar" en häst utan lina. De har ett extra "ridhus" som är ca 20x20 m som endast används för longering.
Utsikten ifrån mitt sovrumsfönster 2:a våning. Till vänster i bild, ingångar till stallarna.
Mitt rum
Mitt rum
Mitt rum. Ledsen för röran, har inte packat upp än :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0