Dressyrträning 29/2

Idag stod det då dressyrträning med Griffe på schemat. Träningen börjar kl 17 och vi slutar skolan 16.10 så det är som sagt ganska så tight med tid. Det blev inte heller bättre av att jag möts av en nyrullad Griffe när jag hämtar honom i hagen. Thank god att han har täcke med hals, dock hade han idag lyckats med att få lera under täcket över HELA rumpan -.- suck! Detta resulterade i att jag var typ 5 min sen till träningen, men det blev bra ändå.

Under hela träningen fokuserade vi på övergångar och att aktivera bakbenen, alltså perfekt för Griffe och mig! Han kändes väldigt fin under hela träningen och vi fick MYCKET beröm av våran tränare (en ny tränare som hoppade in för Maud då hon inte kunde vara med)

Jag är iaf väldigt nöjd och jag fick en väldigt bra känsla i galoppen då han efter en rejäll spark i luften släppte helt och gick som en klocka. Dock så hade jag kunnat få lite mer aktivitet i traven.

Halvbra bild på dagens outfit, men ni ser väl ändå ;)

Kort film från slutet av träningen i trav.

Kommentarer
Postat av: Agnes - livet på internat!

Ser bra ut Emma :)

2012-03-01 @ 15:17:08
URL: http://agneshaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0