Jag blir så arg!

Jag käner mig mer som en slav än som en elev i skolans stall numera. Vi är oftast 5 stycken som har stalltjänst då 4 st har NV och då slipper stalltjänst och resten av klassen har hovvård. Jag förstår inte riktigt hur de har tängt sig att 5 pers mellan 8.30 - 11.40 ska göra iordning hästarna, rida 1 h, puttsa utrustning, mocka, halma, hösilera, kratta och sopa 5 stall (ca 50 hästar nu), släppa ut alla hästarna, luncha mm. Såhär har det varit varje vecka hela terminen och nu börjar det bli lite mycket. De hade iaf kunat flytta hösileringen till eftermiddan för där har dem gott om tid att göra det.

Jag brukar normalt inte klaga på sånt här, för det måste ju göras. Men vi får varje vecka stanna kvar upp till 30 min efter att vi har slutat för att göra klart, och det brukar vi göra utan att klaga. Men när stallcheferna och läran som håller i stalltjänsten börjar klaga och säga att vi tex inte får stå och hösilera 5 st på samma ställe (hallå det finns bara en hösilage bal skulle vi stå och titta på istället eller!?!?) Sen så börjar stall läran att tyka sig och säga att vi var långsammaste klassen (ja det kaske är för att vi bara är 5 personer!?) Nej de var broppen, då blev jag och de andra riktigt irriterade.

Vi pratade med våran mentor som också är ridlärare på skolan och han sa att det inte finns någon anledning att vi ska stanna kvar efter att vi har slutat. Vi ska sluta 11.40 och finns det något kvar att göra så ska eleverna som är där på eftermiddan göra det.

Men jag tycker det är så j*vla dålig still att stressa, pusha på oss, klaga och sedan bara stå och titta på. Vi är inte bara där som arbetskrafft som skall utnyttjas till max.

Gaaahh, jag var bara tvungen att skriva av mig lite, så himmla irriterad på sånt här. När vuxna tror att dem kan köra med oss ungdommar hur dem vill.


Bild ifrån LA debuten. Fotograf : Alexandra Park

Kommentarer
Postat av: Matilda - livet på ett ridgymnasium!

håller verkligen med dig, helt sjukt att de gör så mot oss! varje gång med inte ens kul att gå dit längre! :/

2012-02-29 @ 17:55:01
URL: http://ridehorse.blogg.se/
Postat av: Agnes

jag håller också med, så dålig stil! inte alls okej!

2012-02-29 @ 18:15:19
URL: http://agneshaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0