Hård träningsvecka (...or)

Ja denna veckan, eller igentligen hela lovet har Griffe och jag legat i hårdträning. Han har lagt på sig i hull och muskler och ser nu riktigt fin ut. Vi har haft många dressyr träningar för Ammie och det mesta har tillslut satt sig. Då vi har inte behövt lägga ner massa tid på att få honom att jobba med bakbenen eller gå i en 100% korekt form så vi har kunnat jobba med en del annat. Tex. öppna/sluta på fyrkant eller volt, galoppombyten (varje, vartannat) mm. Piaff och passage har varit ett inslag på varje träning för att hämta bakbenen på honom.

Idag gick det doch ngt sämre, inte dåligt men inte heller perfekt som det kännts nästan hela lovet!

Julia har också tränat för Ammie med sin häst Mighty (som står hos mig) men idag upptäckte de tyvärr att han var halt i v. fram. Tråkigt då hon har gjort sånna enorma framsteg med honom över lovet :( Så imorgon skall jag ta honom till min hovslagare för att se om det är en hovböld. Hoppas nästan på det så det inte är ngt värre.


En bild ifrån ett dressyrpass någoon gång under lovet. Dålig bild, men på orginalet såg man inte änns att det är en häst då den var så mörk och grönaktig så jag tycker jag ändå gjort ett hyfsat jobb för att vara nubörjare i photoshop ^^

//Emma

Kommentarer
Postat av: Caroline

SV AS har vi precis lagt en order ifrån nu så det dröjer ca 6-8 veckor tills vi lägger nästa order. Cristina Sport ska jag lägga en order ifrån imorgon, vi har förhandsbetalning på alla ordrar så om du betalar imorgon så kan vi ta med din beställning:)

2012-01-06 @ 01:25:58
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0