Tävling Plönninge 31/3 -12

Tävlingen idag gick inte riktigt som jag hoppats. Griffe var allmänt seg och ngt spänd. Han kändes fin på framridningen men sen inne på banan så var han som en omvänd hand.

I LB:2 an så fick jag 58 % och en 25 plac av 30. Och i LA:3 an så fick jag 59,677 % och en 22 plac av 32.

I LB:n så glömde jag den sista halten och så blev längningarna verkligen inte bra. I LA:n så var det ett barn som hoppade ner ifrån läktarn med en smäll precis när jag kom ut till sargen i den förvända galoppen på serpentinbåge så där förlorade jag massa poäng som också kan ha bidragit till den dåliga procenten.

Jag är verkligen inte nöjd med ritterna men jag lägger det bakom mig och försöker tänka positivt istället. Det var en bra träning. Dessutom så behöver Griffe verkligen skos nu då det har gått lite över tiden och jag har märkt att han varit lite extra seg det sista och lite snubblig och det kan ju bero på de långa hovarna... jaja han skall skos på tisdag och sedan är det bara att träna vidare inför nästa tävling som blir v 15 i Hermanstorp. Då rider vi LB:1 eller 2 och LA:3.

//Emma

Kommentarer
Postat av: alva

Vad trist att det inte kändes något bra :(

Förresten, fick du bara 58% blankt på ena och 59,677% på andra? Skum avrundning^^

2012-04-03 @ 13:18:31
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: alva

Sv: Ja det var det jag tyckte var konstigt av dem :) Jag har fått tre siffror en gång men aldrig blankt ;) Haha alltid minst två, men det kanske är olika på olika klubbar/distrikt, har alltid fått för mig att man får decimaler på men jag har bara tävlat klubbtävlingar så :)

2012-04-04 @ 21:02:36
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: alva

Sv: Haha jaa jag menade inget illa^^

2012-04-09 @ 12:17:18
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0