The memories you make today you´ll never make again

Jag skall sluta att leva i mina drömar. Visst, alla önskar sig något. Och det är helt normalt, så skall det vara. Men man skall inte sluta leva i nuet. Man blir i längden inte lyckligare av att få den där bilen man velat ha eller i mitt fall hästen. Det kommer alltid nya saker man vill ha och man kan aldrig få allt. Därför skall jag nu försöka att uppskatta mer vad jag redan har eller har haft. För på bara ett ögonblick så kan allting vara borta. Och jag vill inte sitta där när jag är gammal och tänka på vad jag har gjort med mitt liv och inse att livet sprungit förbi medans jag varit upptagen med att längta till det skall hända, eller den skall komma. Jag lever ett underbart liv med fina vänner, den bästa familjen och förhoppningsvis ett långt liv framför mig.
 
Jag skall inte sluta drömma. Men jag skall heller inte bara spendera mina dagar med att tänka, "om jag hade det så kunde jag..." eller "om jag var sån så kunde jag ..." Jag skall leva i nuet.
 
När jag skriver detta så inser jag att jag faktiskt har det väldigt bra. Det finns så många som bara önskar att få mat för dagen eller att ha någon stanns att bo. Jag har aldrig ens behövt oroa mig för det. Så varför skall jag klaga? Dem som har allt, som inte har något mer att önska sig mår oftast inte så bra. Vi människor lever för våra drömmar och utan hopp och längtan så har vi ingenting att leva för.
 
Från och med nu skall jag ta tillvara på varenda minut, sekund av mitt liv. För om man inte passar sig så sitter man snart där, gammal och undrar vad man gjort med livet.
 
"The memories you make today you´ll never make again"

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Bra skrivet!! :)

2012-09-16 @ 21:31:14
URL: http://alexisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0